Blogger Layouts

Khamis, 22 April 2010

:: kAd pEnGeNaLaN DiRiKu... ::

salam 1 malaysia..

hye uolls... harinie aku nk cite pasal kad pengenalan atau ic..sume org der ic kan.. so aku pown same la mesti la der ic... tp ada cite sedih dengan ic aku nie... benda nie berlaku pada hujung minggu yang lepas mase aku g times square baru aku perasan diman ic aku telah hilang xtaw la samada tercicir dah lama atau ic aku kne rembat.. nk taw nape aku leh pk ic aku kne rembat sbb ic member aku olin pown hilang juga... dye perasan ic dye hilang pada hari jumaat yang lepas sewaktu kene tahan ngan jpj... mujur masa aku g jln2 kat kat kL tu xde ape2 yang berlaku.. law x nahas aku woo... so nk dipendekkan cite... blik dr times square tu aku pown blik umah smpi kat umah aku mulakan operasi mencari ic didlm semua beg n handbeg  yang aku pakai hari2... puas aku cari... xjumpe gak.. aku mula call akak aku kat kg tnyalah kot2 dye der ternmpk ic aku tu dan lupa nk bgtaw kat aku... tp ternyata pertanyaan itu menjadi hampa...so aku mula rasa risau.. sedih pown ye... dah la kat ic tu der gmbr yayang aku time kecit2... hurm..~~~ aku nekad esk aku g keje nk g ipd wat report n g jpn wat ic bru... twinks*** isnin pown menjelma.. aku pown g keje dengan perasaan yang sedih... sebb ic xde... smpi opis aku pown minx kebenaran dgn KS aku untuk ke IPD dan JPN... aku g ngan kwn aku olin dan kak shilia... smpi di opis aku pown ambil no giliran...

nielah no giliran aku 1008.. menunggu saat untuk membuat report...
tgu punya tgu tibe la no giliran aku.... so aku pown ke kaunter no 2...


salinan report yang aku dpt setelah di soal dan dijawab...
kemudian aku terus bergerak ke JPN dengan merempit.... vrommmmmm!!!!

sesampai di JPN aku pown mengambil no giliran untuk yang ker 2 kalinya...huish... t


nie lak no giliran semasa di JPN...

Dah la ic hilang ner lak denda... kire mcm denda akibat kecuaian... aku xrase pown nie satu kecuaian aku... sebb aku jarang gunakan ic aku tu... ish.. mula2 org kat JPN tu soh aku byar rm 110.00 tp aku try wat rayuan dengan mengisi borang rayuan dan akhirnya aku kene byr RM 60.00 bg aku bnyk gak tu dah la tgh kering ner lak denda mcm tu... hurm... selesai membuat pembayaran aku pown tgu la sesi pengambilan gmbr dan menunggu untuk mendapatkan ic sementara... so bile tgu agak 15 minit nombor aku pown tertera jelas di skrin.. 1095..sesi pengambilan gmbr.. ok senyum... 1...2....3... klik...selesai bergmbr aku pown tgu untuk dptkan ic sementar... bile dah dpt nie la ic sementara aku...


hu2.... nie la ic sementaraaku... ic aku akan siap dalam masa 24 jam... hurm... so now nie aku dah dpt ic bru aku... tp no digit dah bertamabh kepada 16 digit... iaitu...870620-01-5414-03-01...
03 tu bermaksud aku dah 3 kali tukar ic... 01 tu lak aku bru kali pertama hilang ic... sadis.... sape yang remapt ic aku tu akan aku rembat kepala dye masuk balai... beware...


:: the end ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut