Blogger Layouts

Khamis, 25 Ogos 2011

Zakat Fitrah...

pagi khamis yang ceria tetiba aku rase ceria harinie.. hik2.. sebab ape?? sbb kte semua dah nak raya.. yeay...!!!.. yela raya setahun hanya sekali...dan kite semua mengerjakan ibadah berpuasa juga setahun sekali... same juga kite bayar zakat fitrah hanya setahun sekali...:D... 

so now nak dijadikan cerita tentang zakat fitrah...weekend yang lepas en.tunang dtg cnie anta stock kuih raya untuk diedarkan kepada bdk2 opis aku yang dah order sebelum puasa aritu.. en.tunang sampai ari jumaat mlm sabtu bawe skali mak dan ayah aku untuk jumpe dgn cucu yang lame dirindui.. so ptg sabtu tu ajak en.tunang anta stock kuih kat opis.. lepas siap anta tu aku ajak dye g bazar depan opis.. beli nasi kerabu yang mak aku kirim.. lepas beli 2 bungkus nasi kerabu aku pown teringat nak bayar zakat... walaupun kaunter zakat tu lom buke..aku tetap tunggu gak.. en.tunang dok dalam kete.. lepas kaunter tu buka xlama lepas tu aku lah org pertama yang dok kat kerusi kaunter tu nak bayar zakat..

tahun lepas ayah aku bayarkan.. untuk tahun nie ayah nak aku bayar sendiri yerla ayah pown dah bekerja.. so mmg patut lah aku bayar sendiri.. tp untuk tahun nie jerk.. sebeb ahun depan en.tunang a.k.a en.suami la yang kene bayarkan... hi2...hanya RM 7.00 seorang sahaja untuk membayar zakat tersebut.. 

 pic aku google jerk kat internet.. so aku DAH BAYAR ZAKAT...!!!

:: the end ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut