Blogger Layouts

Rabu, 12 Januari 2011

" spageti "

salam 1 malaysia...

nyum2... tetibe tajuk diatas tu adalah sejenis makanan yang enak.. adoi lapar la plak perut nie.. hu3.. okey knape aku letak tajuk diatas tu?? sbb aku nk share kat korg sume resepi spageti yang aku pelajari oleh siti ecah..officemate aku...sbb aritu dye ade bawe spageti aku mkn mcm sedap la plak.. so nie aku amek resepi dye n aku wat.. pastu nk bg dye rase mcmane okey ke x..hu3...:) jom ikuti cara2 membuatnye..

BAHAN-BAHANNYA...

1. sos prego - 1 tin
2. tomato -2 biji (dipotong dadu )
3. lada bengala - 1 biji (dipotong serong )
4. bawang putih -2 biji
4. cili padi - (ikut suke law nk letak )
5. sayur kobis bunga dan jagung
6. ayam - dicincang kecil-kecil..
7. fish ball dan fish cake-dipotong-potong
8. spageti - sebungkus
9. sedikit minyak masak
10. garam

CARA MEMBUAT KUAH SPAGETI

1. panaskan kauli dan goreng fish ball n fish cake terlebih dahulu.
2. potong halus-halus bawang putih dan tumis sehingga naik bau.
3. masukkan tomato yang telah di potong dadu tadi... tumis sekejap..
4. masukkan ayam yang telah di potong kecil2 tadi..
5. masukkan sayur-sayuran yang telah di potong2 tadi.
6. masukkan sos prego 1 tin dan tgu sehingga mendidih..
7. apabila telah mendidih masukkan sedikit air untuk mencairkan sedikit sos tersebut dan masukkan garam secukup rasa..
8. terakhir sekali masukkan fish ball n fish cake yang telah digoreng sebentar tadi.

siap...!!!

CARA REBUSAN SPAGETI..

panaskan periuk yang berisi air sehingga mendidih dan masukkan spageti..tgu sehinga spageti menjadi lembut dan masukkan minyak masak or minyak zaitun..:)

selamat mencuba...

hasilnya...

nyum2..dah leh makan...:D

:: the end ::





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut